Afvallen is voor veel mensen een wens. Toch is het moeilijk om deze waar te maken. Doordat mensen er bepaalde patronen op na houden en moeite hebben hun levensstijl aan te passen kan het ontzettend tegenvallen de wens om af te vallen daadwerkelijk in vervulling te laten gaan. Maar met een zetje in de rug kan dit zomaar veranderen. De kunst is dus om er vol voor te gaan en met oude gewoonten te breken. Het is de bedoeling dat je dit ook na het bereiken van je streefgewicht volhoudt, anders kan later al het werk voor niets zijn geweest. De vraag is nu, hoe kan ik twee kilo in de week afvallen?

Met de juiste instelling is het zeker mogelijk twee kilo per week af te vallen. Het vergt de nodige discipline en zeker in het begin wat doorzettingsvermogen, maar dan krijg je er ook wel wat voor terug. Twee kilo is aardig veel om in een week kwijt te raken. Een snelle rekensom leert ons dan ook dat je door dit vol te houden binnen drie maanden al meer dan twintig kilo kwijt kunt zijn.

Op zich is het vrij makkelijk om snel af te vallen. Dus ook in een week. Het fijne van deze manier van diƫten is dat er snel resultaat volgt. Dit geeft vaak weer extra motivatie en de juiste wil om door te gaan. Niets is natuurlijk vervelender dan een paar weken keihard werken met geen enkel of een minimaal resultaat. Toch is het zo dat wanneer je je voedingspatroon drastisch aan gaat passen en veel meer beweegt dan normaal dit snel resultaat op kan leveren. Het kan zelfs al resultaat opleveren wanneer je met een van deze twee dingen begint. Maar het is aan te raden gelijk volle bak te gaan en zowel meer te gaan bewegen als beter te gaan eten. Uiteindelijk gaat het erom dat je in je hoofd de knop om kunt zetten. Dit werkt het beste wanneer je allebei deze dingen verbeterd.

Enkele tips

Eet niet voordat je naar bed gaat

Zorg ervoor dat je in de laatste periode voor het slapengaan niet meer eet. Je lichaam zal dit moeilijker kunnen verteren en dit bevorderd het afvallen dus zeker niet. Na het avondeten nog een zak chips opentrekken is dan ook helemaal uit den boze. Dit is heel erg slecht en zal het alleen maar moeilijker maken je doelen te bereiken.

Ga voor zoveel mogelijk beweging

Dit kun je overal in verwerken. Meer gaan bewegen is essentieel voor het slagen van het afvallen (bron). Het moet er dan ook in gaan slijpen. Verzin dingen waardoor je meer kunt bewegen. Parkeer bijvoorbeeld de auto iets verder van je werk vandaan en loop een kwartiertje.

Pas je eetpatroon aan

Het op de juiste manier gaan eten mag zeker niet onderschat worden. Dit moet dan ook vanaf het eerst moment. Eet geen vette producten meer en probeer helemaal te stoppen moet snoepen. Andere tips zijn om op gezette tijden te eten en je porties goed af te wegen.